söndag 7 december 2014

Södertälje Posten, 30/2014

Södertälje Posten, 30/2014

Trots att jag har sovande jour som betyder att jag inte får betalt 4 timmar trots att jag är på jobbet så kommer jag inte kunna sova. Hade jag varit politiker så hade jag haft arvode trots att jag inte är på jobbet. Det är så makt värde sätter sitt arbete och hur de hårda oss som kan bli utförsäkrade i stram tyglar. Det handlar inte om utbildningen eller kompetens. Politiken har ingen utbildning. Politiken handlar om att få röster. Sen vem du är egentligen får visa sig om det fanns transparans men de flesta möten av vikt är hemligt stämplade. Och beslut tas i korridoren utan någon formella dokument. Bara de som gäller oss som kan bli utförsäkrade står med bevis börda. Människor får aldrig demokrati för de vill inte ha det de vill ha pengar de vill inte bli satta på gatan. Politiska förståsigpåare är av samma åsikt de är hang arounds som förstärker makten argument. Man kan få som i putin land spö straff eller som i demokrati möts med tystnad. Den demokratiska mobbingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar