tisdag 17 mars 2015

Södertälje Posten, 30/2014

Södertälje Posten, 30/2014

Att försöka stånga sig in där man inte hör hemma är slöseri med tid. Men jag har nog gjort det hela livet. Men i grunden handlar det om att spriten förstörde mitt liv. Dels farsan drickande och sedan mitt eget. Vår lojalitet till att gång på gång tror att gifte skulle förändra sig. Men det blev aldrig så. Och trots att jag nu inte dricker, så har jag lagt det här på konsten. När jag säger att konsten är död så syftar jag på min egen uppfattning. Jag vill inte tvinga någon men jag vill att pengarna ska finna mig så att jag får och kan göra det på heltid. Som en butter Lundell eller en lidande jocke berg. Men det är som om att vänta på en lotto vinst vi vet alla att vi förlorar men ändå satsar vi 50 kr på att fylla ett hål åt andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar