torsdag 16 januari 2014

den eviga tystnaden



Såg en märklig film med Ulrich S eidl paradis och tron .Trodde inte man gjorde social realistiska filmer längre  trodde det bara var dessa film försöker göra film som existera i dessa dagar .Men den h är var verkligen  en film som kröp en på huden det var som de filmat folk inne i skallen oerhört bra och gripande om en kvinnas kärlek till Jesus ,hon ville att Österrike skulle bli katolska igen .Hon späckade sig själv för att slippa köttets lustar ,känns som jag citera någon låt av Johan kinde när han var i lustan lakejer ,såg förresten honom på tv när de hade ett program om rattat  hans kändes inte så mycket lustans längre verkade mest vara en kille som var vilsen .Har erbjud honom en massa gånger att styra upp hans projekt men jag blir nobba hahaha ja så är det allt är nostalgi som en David sylvian låt med ansikte av Inger edenfelt .Har lyssnat mycket på Simpel MInds har börjat fatta vad det jag vill få ut av musik dessa underbara bas slingor virveln som dånar lång fram och den svepande drömmande känslan  som väl bara Joakim berg i Kent kan skapa det är väl därför de r stora .Förövrigt så känns det här stället mycket bättre att blogga på en de andra ställen där jag försökt på . Ja det är väntas tider jag har skickat låtar över hela världen men tystnade är än så länge bedövande 

Someone Somewhere in Summertime

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar