lördag 30 juli 2016

radioviking 101 4 mikael vasara del 2



ord alla dessa ord som ska förklara förleda återskapa . Jag har aldrig kunnat bestämma mig hade jag förstått att min dyslektisk min alkolism mina lösa tro eller naiva tro på mig själv detta eviga i morgon kommer det då kommer det hända som en lotteri vinst att nu måste det vara min tur . Men så är det inte det finns ingen slags demokrati inom konst idrott eller något annat kul som man kan få utöva .Varför finns en sådan som per Gessle var gör han var kom han ifrån och varför gör han det han gör eller ulf lundell vad har gett dom den plats de har i mäninskor kollektiva minne - Jag vet inte men jag såg fram till pinsamt länge att jag inte skulle gå den väg de tagit. Mina ord har baserat på att det inte kommer hända något men ändå så finns det en droppe kvar i flaskan som bara jag ser bara jag känner doften av - Vi skriver inte för byrolådan vi jag skriver som ett sand korn . Är Dylan bra idag har han varit bra nej jag tycker och känner ingeting speciellt i det han spytt ur sig .Men hur kan han då sitta på den där grene som han ofta sig säger inte vilja ha eller en Thåström jag förstår inte jag vet bara att jag aldrig kunnat gjort det jag gjort annorlunda det är bara ljus emot en vägg ett ljud i natten en soptunna med illadoftande kadaver. Och de flesta håller acceptera det jag på min höjd kan få är icke önskvärda nollor som ser en chans att spy lite på någon som ligger och spyr. Det finns författare som tagit livet av sig  efter att de lyckats få ihop något  .För att sedan bli spelad på nån teater och det kritikerna fokusera på att författaren är borta så nu måste verket vara oerhört tungt och bra . Min far opreras

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar